Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.



Como la vida misma Noticiero

La paradoja del éxito

[su_wiloke_sc_rating_chart title="¿Te gusta el artículo? ¡Valóralo!"]0 media basada en 0 votos[/su_wiloke_sc_rating_chart]

[su_wiloke_sc_company_website]Sociólogos y economistas norteamericanos han resuelto la paradoja del éxito.

Realizaron un experimento a través de Internet para determinar por qué unas canciones son más preferidas que otras y descubrieron que la influencia social es una de las causas determinantes del éxito de un producto. Cuando la gente sabe que otras personas escogen determinadas canciones, libros o películas, se lanzan sin pensarlo a hacer la misma elección.

La calidad también influye, ya que la mayoría de los 14.341 encuestados a través de la red optó por productos bien elaborados, más que por los de baja calidad. Pero ello no impide que haya malas canciones que sean exitosas y que buenas canciones no alcancen la fama.

[tags]Paradoja, éxito, Internet, encuesta[/tags]

[su_wiloke_sc_related_gallery][/su_wiloke_sc_related_gallery]

Alex

Ciudadano del mundo. Me encanta llevarme mi cámara fotográfica para inmortalizar esencias y experiencias en lugares diferentes, donde la gente vive diferente, pero donde todos disfrutamos cada día de puestas de un mismo Sol.

Vistos recientemente...

01 Comment

  1. Jose

    Ahora lo entiendo todo… mi grupo de rock no se ha echo famoso porque poca gente nos ha oido… y porque se cumple el ultimo punto: nuestras canciones son buenas pero no llegan a la fama XD

    15 de febrero de 2006